A Blade and Soul az NCSOFT talán egyik legnagyobb projectje, amit már hosszú évek óta napjainkig fejleszt. Eleinte fizetősnek indult, de mire hozzánk elért, már ingyenessé is vállt. A Blade and Soul világa a keleti kultúrára épül és nagy hangsúlyt fektet a harcrendszerre, amit non-target irányítással spékel meg. A játék karakterek terén is kiemelkedő az összesen négy választható fajával, amikhez egy tucat kaszt választható. A fajokból három emberi, még a negyedik félig állatszerű gyerekekből állnak.

Ha nőnemű karakternél döntünk, abban az esetben számítsunk gyönyörű, akár anime stílusú arcokra és élethű fizikával rendelkező mellekre. A kasztok változatos fegyverarzenállal rendelkeznek, amik között többféle penge is helyet kapott. Ezeken felül azért választhatunk varázsló vagy lőfegyveres kasztokat is. Más MMORPG játékokkal szemben itt a ruha csupán a külső megjelenést szolgálja, a védelmünket puzzle módjára kirakható táblák fogják adni.

Azonban nem árt odafigyelni milyen ruhát hordunk, mert ha banditának öltözünk nem csak az őrök, de más játékosok is megtámadhatnak. A fegyverünk már ezeknél komolyabb és fejleszthetők igen összetett módokon. Skillek terén ne számítsunk komoly mennyiségre, de az a kevés speciálisan kombinálható halálos támadásokká és életmentő védésekké. A régi verzióval ellentétben a szintfejlődés sokkal gyorsabb lett és már nem küld földre bennünket csupán egyetlen ellenséges harcos.

A játékmenete inkább nevezhető lineárisnak, mivel sok területre csak pár egyszerű küldetés erejéig fordulhatunk meg. A küldetések viszont sokszor küldenek bennünket dungeonokba a változatosság kedvéért. A játék erőssége az egymás elleni harcokra és a kooperatív dungeonokra helyezi a hangsúlyt, amikből szép számmal találunk. A harcok pedig olyannyira pörgősek és látványosak, amit kevés játékban kapunk meg. Ezért a Blade and Soul kipróbálása melegen ajánlott mindenki számára és azoknak is fellélegzés, akik belefáradtak a kattintgatós-zongorázós harcokba.