A miHoYo fejlesztő csapatának már több RPG játékát ismerhettük meg, közöttük a legutóbbi nagy sikerű Genshin Impact, vagy a korábbi Honkia Impact 3rd. Ezúttal az utóbbi játék kapott folytatást, ami a Honkai: Star Rail nevet viseli és a Honkai sci-fi univerzumában játszódik. Ezennel egy kalandor bőrébe bújva utazhatjuk be az univerzumot az Astral Express űrvonat fedélzetén. A játékmód maradt a Single Player vonalon, így más játékosokkal nem fogunk találkozni. A Star Rail harcrendszere kivételével majdnem megegyezik a Genshin-ben tapasztaltakkal. Ugyan úgy gacha módjára idézhetjük meg a karaktereket és fejleszthetjük őket, mint előzőleg. Annyi a különbség, hogy ezennel körökre osztott harcrendszert kapunk, ami teljesen másképpen működik.

Egymással szemben áll a mi négy karakterünk és az ellenséges karakterek, majd sorba mindenki vagy üt egyet valakibe vagy használ valami képességet. Ez inkább a taktikára helyezi a hangsúlyt és sokkal kényelmesebb lehet a mobil platformokon a korábban alkalmazott non-target harcrendszerrel szemben. Ha pedig lusták vagyunk minden harcot így végig nyomkodni, a legtöbb esetben automata is használható. A Honkai: Star Rail sok helyen egyszerűbb lett a Genshin-nel szemben, így eltűnt az idegesítő falakon való mászás, de nem tudunk repülni, sőt ugrani sem. Helyette rengeteg párbeszédet kapunk, amit nem tudunk átlépni, viszont angolról japán hang itt is beállítható. Nem értem, hogy miért még mindig egy karakterrel futkorászhatunk, amikor a csapatba négy állítható be.

A Final Fantasy VII Remake esetében egy időben minden csapattárs jelen lehet és azt követik, amelyiket éppen irányítjuk. A párbeszédek alatt is a sztori karakterek jelennek meg, nem pedig a harcra kiválasztott négyes. A szabadon bejárható térképekről le kell mondjunk, helyette kisebb bejárható zárt terekre cserélték őket. A Honkai: Star Rail küldetés rendszere sem változott, a sztori mellett rengeteg mellék feladatot teljesíthetünk és nem maradnak ki a dungeonok sem. Meglátjuk, hogy idővel mi sül ki a Honkai: Star Rail-ből, ami már milliókat vonzott az előregisztráció alkalmával is. Több újragondolt ötletet viszont átvehettek volna a rivális Tower of Fantasy-ból, de a miHoYo ragaszkodott a saját elképzeléseihez. Mindenesetre aki kedveli a miHoYo ingyenes játékait, az feltétlenül tegyen vele egy próbát PC-n, PS-en vagy akár mobilokon is.
Szücs Csaba
2023.05.06. — 12:20
Hát én bevallom őszintén nem annyira voltam oda a körökre osztott harcrendszeres játékokért, de itt azért bevallom egész jó lett.Lehet a Honkai,Genshin véget köszönhető és emiatt szerettem bele ebbe a játékba is nem tudom. Meglátjuk mit hoz majd a jövő ennek a játéknak is. És még azt szoktam bírni, hogy a legtöbbet használt nyelv ennél a játéknál az angol 1 kicsit előrébb van mint a japán, de a kínai lent van( Megjegyzem én még a kínai hangokért sem voltam oda viszont a genshinben volt egy event a Shense remélem jól írtam le karaktertörténete volt benne ott ahol először hallottam kínai operát, hát bevallom férfiasan szégyen vagy nem szégyen nekem ott az a rész könnyeket csalt a szemembe meghatódtam, és onnatól kedve már jó ideje hallgatva nem zavaró az eredeti nyelv se nekem). Érdekes mert a játék kínai, és nem japán csak olyan érzetet ad mintha japán játék lenne és néhány ember azzal azonosítja. Véleményem szerint nem rossz párosítás egyik oldalról se mindenből van valami
Noresz
2023.05.06. — 14:50
Én már megszoktam a körökre osztott harcot a mobil játékokból és sokszor jó egy kicsit lazábban venni a játékot és nem ide-oda pörögni, ugrálni. Azért itt is van amikor szorul a hurok, szóval ez sem könnyebb. Elvileg azért van benne a japán hang, mert szebben hangzik a kínaival és a koreaival szemben. Én már az első non-targetes játék (Dragon Nest) óta játszok ezzel a harcrendszerrel és kicsit már unalmas, holott ez a logikus. Mindig nyitott vagyok valami újra, így nem zavar semmi. Köszi a kommentet