Egyre többen próbálják a nagy sikerű Dark Souls játékot enyhén szólva lemásolni, ami nem jön össze mindenkinek. A Mortal Shell is egy ilyen próbálkozás, amit egy kis fejlesztő csapat dobott fel a saját ötleteivel, amik viszont így is kevesek egy nagyobb kaliberű játékhoz. A Mortal Shell egy haldokló világot tár elénk, ami hemzseg a szörnyektől, banditáktól és páncélos harcosoktól. Főhősünk egy arctalan karakter, aki néhány kardsuhintástól is képes fűbe harapni. A fejlesztők ötlete, hogy karakterünkkel beleköltözhetünk halott testekbe és azok páncéljában harcolhatunk tovább.

Ezekből a páncélokból összesen négyet szerezhetünk meg és mindegyik más és más képességekkel rendelkezik. Az egyiknek például nagyobb az életereje és kevesebb a staminája, még a másiknak éppen fordítva. A közelharci fegyverek terén sem próbálhatunk ki többet, mint ahány testbe költözhetünk. A harcok nem éppen könnyűek, ha nem jól támadunk vagy védünk, könnyen rosszul járhatunk.

A támadáshoz staminára van szükségünk, csak úgy mint a futáshoz és a kitéréshez. Van egy másik funkció is, amivel az ellenséges támadásokat blokkolhatjuk. Ezzel a funkcióval kővé dermedhetünk és nem kapunk sebzést, valamint a megtorpant ellenségbe egy jót szúrhatunk. Ha az életerőnk elfogy, kirepülünk a páncélunkból és ha sikerül visszabújni bele, akkor megújult erővel folytathatjuk a harcot. A levadászott ellenségek után kapunk Tar és Glimpse pontokat, amikből fejleszthetjük páncélunkat, fegyverünket és passzív képességeket is tanulhatunk.

A Tar pontok egyébként elvesznek ha meghalunk, még a Glimpse a páncélokhoz kötődik. A területeken keresgélhetünk tárgyakat, amiknek a használatakor derül ki, hogy mire is jók. A gombák például gyógyíthatnak, de meg is mérgezhetnek. Összességében jó úton jár a Mortal Shell, ami ugyan nem lett hosszú, de látványilag és hangulatilag szerintem megéri a ráfordított időt.